Tijdschrift Voor Veiligheid

Tijdschrift voor Veiligheid1

Redactie

prof. dr. Deklerck Johan
dr. L.M. van der Knaap
mr. A. Mein
dr. L.L.J. van Noije
dr. ir. J.G. Post
dr. G.B. Rovers
dr. ir. J.B. Terpstra (hoofdredacteur)
drs. G.H. Vogel (tevens redactiesecretaris)

Verschijnt 4 keer per jaar

Wat is het 'Tijdschrift voor Veiligheid'?

Het Tijdschrift voor Veiligheid is een Nederlandstalig, wetenschappelijk tijdschrift over veiligheid en veiligheidszorg. Het bevat bijdragen over onder meer criminaliteit, overlast, rampen, brandveiligheid en geneeskundige hulp bij ongevallen vanuit verschillende disciplines. De aandacht richt zich daarbij vooral op de maatschappelijke, organisatorische en beleidsmatige aspecten van veiligheid en veiligheidszorg. Wetenschappelijke bijdragen kunnen empirisch, conceptueel of theoretisch zijn, inclusief bijdragen gericht op de ontwikkeling van instrumenten of ontwerpen. Het tijdschrift heeft nadrukkelijk de ambitie dat in artikelen de link met actuele ontwikkelingen in veld en beleid naar voren komt. Daarbij worden, op basis van wetenschappelijke resultaten en inzichten, bijdragen aan het maatschappelijke debat over veiligheid en veiligheidszorg op prijs gesteld. Het tijdschrift staat nadrukkelijk open voor vernieuwende inzichten en tegendraadse gedachten.

Het Tijdschrift voor Veiligheid is een wetenschappelijk tijdschrift dat zich richt op een breder publiek van geïnteresseerden, werkzaam in beleid, onderwijs, bestuur, staffuncties en praktijk van de veiligheidszorg, landelijk en lokaal, publiek en privaat. Het tijdschrift kent, naast varianummers, themanummers rond actuele onderwerpen op het terrein van veiligheid en veiligheidszorg.

Vragen aan de redactie kunt u mailen naar de heer G. Vogel, ln.ilacsit|legovhg#ln.ilacsit|legovhg.